Dietetyk Praca

Blog

Dietetyk powinien dbać o swój wizerunek
13 lipca, 2019

Dietetyk powinien dbać o swój wizerunek

Uprawianie zawodu dietetyka wymaga specjalnej dbałości o wizerunek. I nie chodzi tu wcale o kompetencje czy umiejętności. Rynek usług dietetycznych rozwija się dynamicznie i nie brakuje na nim specjalistów, którzy mogą być większymi fachowcami od nas. Co zatem może decydować o wyborze doradcy żywieniowego?

Wybierając ten zawód, należy pamiętać, że od tej pory będziemy postrzegani przez pryzmat tego, co robimy i jak wyglądamy. Czy zaufacie dentyście, który ma problemy z uzębieniem, lub kosmetyczce, która ma zanieczyszczoną cerę? I choć przysłowie mówi, że szewc bez butów chodzi, to nie należy tych słów brać sobie do serca. Aby być wiarygodnym dla potencjalnego pacjenta, należy spełniać jego wyobrażenie o „prawdziwym” dietetyku.

Do tego służy personal branding, czyli budowanie własnej marki. Zakładając własną działalność, czy też podejmując pracę na etacie, dietetyk powinien przestać postrzegać siebie jako osobę prywatną. Od tej pory pracuje na swój wizerunek zawodowy. Budując swoją osobistą markę należy pamiętać, że komunikat, który przekazujemy o sobie, musi być spójny na wszystkich płaszczyznach komunikacji wizerunkowej. Bądźmy szczerzy, każdy z nas popełnia drobne grzeszki. Jeśli jednak lubisz czasem zjeść fast fooda, nie jedz go w miejscu publicznym, gdzie może dostrzec cię twój obecny lub potencjalny pacjent. Nie zamieszczaj także na portalach społecznościowych zdjęć, gdzie raczysz się pizzą.

Budowanie marki to także udział w dyskusjach na tematy związane z odżywianiem obecne w mediach. Pamiętać jednak należy, że wymaga to od nas konsekwencji: jeśli prezentujesz swoją opinię, zwłaszcza w kwestiach budzących kontrowersje, nie możesz za chwilę wyrażać odmiennych poglądów na innym portalu społecznościowym. Informuj, co robisz dla siebie i innych w kwestiach prawidłowego odżywiania. Pochwal się, co sam jadasz, żeby być zdrowym. Jeśli lubisz gotować, powiedz o tym w mediach społecznościowych. Ćwiczysz? Pokaż innym, jak dbasz o kondycję. W ten sposób tworzysz spójny wizerunek osoby, która nie traktuje swojego zawodu wyłącznie jako sposobu na zarabianie pieniędzy, ale jest pasjonatem i lubi to, co robi.

Zanim zaczniesz kreować swoją osobistą markę, zastanów się, jak twoim zdaniem powinien wyglądać idealny dietetyk, jakie oczekiwania powinien spełniać, i dąż do tego. Pamiętaj jednak, że nie możesz opierać się na stereotypach. Dodaj coś od siebie do swojego wizerunku, coś, co sprawi, że wyróżnisz się w branży, co będzie stanowić o twojej wyjątkowości. I zbuduje niepowtarzalny brand.

Kategoria: Wydarzenia
Twój komentarz

Copyrights ©2024: DietetykPraca.pl