Dietetyk Praca

Blog

Czy warto rozdawać ulotki?
14 listopada, 2019

Czy warto rozdawać ulotki?

Wielu dietetyków, szczególnie tych którzy prowadzą własny gabinet dietetyczny zastanawia się czy w obecnych czasach jest jeszcze sens reklamowania swoich usług za pomocą ulotek. W dobie mediów społecznościowych wydaje się być to zbytecznym wydatkiem. Ale czy naprawdę, żadne ulotki nie działają? 

Ulotki to jeden z podstawowych i najtańszych sposobów dotarcia do klientów. Bez względu na obiegowe opinie, rozdawanie ulotek i ich roznoszenie do gospodarstw domowych w dalszym ciągu ma sens i jest skuteczną formą reklamy. Pod warunkiem, że kolportaż przeprowadzony jest rzetelnie. Ten rodzaj reklamy może być dystrybuowany na wiele sposobów: szerokim kanałem dystrybucji (poczta, firmy kolportażowe), wybiórczym kanałem dystrybucji (pozostawianie większej ilości ulotek w aptekach, klubach fitness, gabinetach fryzjerskich, itp., a także za pomocą innych form (wkładanie ulotek za szyby samochodowe, wręczanie na mieście, eventach, itp.).

Skuteczność akcji ulotkowej

Najbardziej korzystną formą jest kolportaż ulotek szerokim kanałem dystrybucji przez firmy wyspecjalizowane w tym zakresie. Wykorzystując ten rodzaj dystrybucji warto przygotować nakład przynajmniej 10 000 sztuk. Jeżeli efektywność takiej dystrybucji byłaby jedynie na poziomie 0,5%, to oznacza to 50 nowych klientów w poradni, którzy jednocześnie mogą zapewnić dotarcie do następnej grupy klientów drogą rekomendacji. Akcje ulotkowe, powinny być systematycznie powielane, aby utrwalać skutecznie swoją markę na rynku. Ich dystrybucja powinna być szczególnie nasilona w okresie wzmożonego zainteresowania usługami dietetycznymi, czyli od stycznia do czerwca.  

Co powinna zawierać ulotka?

Skuteczność kampanii ulotkowych zależy nie tylko od dystrybucji ale przede wszystkim od tego jak ulotka wygląda i jakie zawiera treści. Dla wielu przedsiębiorców poprawna ulotka to taka, na której znajdują się wypisane usługi, dokładny adres, telefon czy mapka dojazdowa. Tego typu dane są niezbędne jednak nie wystarczą, aby ulotka była skuteczna. Aby przykuła uwagę potencjalnego klienta musi zawierać informacje o tym w jaki sposób usługa rozwiąże jego problem i dlaczego miałby skorzystać właśnie z tej oferty a nie oferty konkurencji. Aby ulotka odniosła dobry skutek musi zawierać kilka dodatkowych niezbędnych elementów. Przede wszystkim chwytliwe hasło, które zwróci uwagę.

Nie reklamuj, tylko rozwiązuj problem

Główne hasło na ulotce powinno zawierać obietnice lub ostrzeżenie. Biorąc pod uwagę działanie naszej psychiki jesteśmy motywowani dwoma najsilniejszymi emocjami: dążeniem do przyjemności i unikaniem bólu. Tak więc dobre hasło powinno się do tego odnosić: obietnica przyjemności lub sposób na uniknięcie cierpienia. Tymczasem na wielu ulotkach zamiast chwytliwego hasła jest nazwa firmy lub logo.  Klienci są skupieni wyłącznie na sobie i swoich problemach. Dlatego tak słabo radzą sobie ulotki z wydrukowaną suchą listą usług. W rzeczywistości klienci poszukują rozwiązań dla swoich kłopotów. Ważne są konkretne słowa opisujące problem, a nie lista usług czy oferty. Jeśli ktoś ma nadciśnienie i lekarz zalecił mu dietę, weźmie do ręki wyłącznie ulotkę które może pomóc mu rozwiązać ten właśnie problem. Nie interesuje go to, że dietetyk świadczy usługi dietetyczne dla kobiet w ciąży, sportowców czy pomaga zgubić kilogramy. Dlatego ulotki nie powinny być celowane dla wszystkich lecz konkretnych grup osób, które zainteresowane są rozwiązaniem ściśle określonego problemu. Jeżeli zainteresujemy klienta pomocą w kwestii nadciśnienia, to z ofert różnych dietetyków którzy zajmują się wszystkimi problemami dietetycznymi, bez wątpienia wybierze tego który jest w stanie rozwiązać właśnie jego problem. Dlatego zamiast drukować ulotki pod wszystkich warto tworzyć promocje tematyczne, które w danym okresie czasowym są kierowane do określonej grupy osób.

Ulotka z dodatkową wartością

Skuteczność ulotki można dodatkowo zwiększyć poprzez ukazanie natychmiastowej korzyści jaką otrzyma klient zatrzymując taką ulotkę. Może to być kupon rabatowy czy jakaś praktyczna porada. Coś co sprawi, że klient przed wyrzuceniem ulotki do kosza zawaha się przez chwilę i ostatecznie schowa ulotkę do kieszeni. 

Źródło: APZ.PL

Kategoria: Artykuł
Twój komentarz

Copyrights ©2021: DietetykPraca.pl