Dietetyk Praca

Blog

Gdzie umiejscowić prywatny gabinet?
25 czerwca, 2018

Gdzie umiejscowić prywatny gabinet?

Prywatne poradnie dietetyczne są na ogół uruchamiane w bardzo różnych typach budynków. Usługi w zakresie poradnictwa żywieniowego można prowadzić w przychodniach medycznych, klubach sportowych, gabinetach i centrach kosmetologicznych, ośrodkach SPA, obiektach niezależnych a nawet w domu. Przed podjęciem wyboru właściwej lokalizacji niezbędne jest przeanalizowanie wielu czynników i postawienie sobie trzech zasadniczych pytań:

  • do kogo chcemy adresować usługi dietetyczne?

Dietetyka jest bardzo szeroką dziedziną wiedzy, dlatego coraz częściej dietetycy próbują specjalizować się jedynie w określonym jej fragmencie. Specjalizacja może mieć więc duże znaczenie dla miejsca lokalizacji usług, w zależności od tego czy dietetyk chce się specjalizować np. w dietetyce klinicznej, żywieniu dzieci, kobiet w ciąży, odchudzaniu czy np. adresując swoje usługi do osób trenujących. Jeżeli priorytetem ma być żywienie w chorobach, to z pewnością korzystniejsze będzie zlokalizowanie swojego gabinetu w obrębie usług medycznych, a jeżeli dietetyk chce doradzać sportowcom czy osobom aktywnym fizycznie to z pewnością warto rozważyć klub fitness.

  • Jakie mamy możliwości finansowe? 

Wybierając lokal na prowadzenie usług dietetycznych można się zderzyć z dwoma rodzajami kosztów, z tzw. kosztem inwestycyjnym oraz kosztem bieżącym. Pierwszy dotyczy urządzenia lokalu. Jeżeli wynajmiemy puste miejsce lub miejsce po innej działaności to taki gabinet będzie trzeba odpowiednio wyposażyć i niekiedy także wyremontować, przez co inwestycja może pochłonąć spory budżet. Wówczas warto rozważyć, czy tą kwotę nie będzie korzystniej przeznaczyć na inne cele, np. reklamę czy nawet zapewnienie opłat najmu w bardziej korzystnych lokalizacjach. Drugim istotnym kosztem na który należy zwracać uwagę to miesięczny czynsz. W przypadku kiedy jego kwota może stanowi znaczne obciążenie miesięczne, warto w pierwszej kolejności stworzyć sobie tzw. fundusz rezerwowy pozwalający opłacić najem lokalu przynajmniej przez okres 6 miesięcy. 

  • Czy można liczyć na wsparcie partnera biznesowego?

W usługach dietetycznych, podobnie jak w każdym innym rodzaju usług, kluczową rolę dla rozwoju biznesowego mają rekomendacje. Mogą one pochodzić z dwóch zasadniczych źródeł: klientów którzy bezpośrednio skorzystali z usług poradni względnie źródeł zewnętrznych: rodziny, znajomych czy partnerów biznesowych (np. zaprzyjaźnione zakłady fryzjerskie, kluby fitness, gabinety kosmetyczne, lekarskie, inne). W początkowej fazie rozwoju trudno liczyć na znaczące efekty rekomendacji ze strony samych klientów (bo jest ich jeszcze mało) jak również rodziny czy znajomych. Kluczową rolę mogą więc odegrać partnerzy biznesowi, którzy mają już własną, wypracowaną bazę klientów, której mogą zarekomendować nasze usługi. 

Wspomaganie ze strony solidnego partnera może być istotnym czynnikiem w kontekście wyboru określonej lokalizacji gabinetu. Jeżeli dietetyk ma wsparcie marketingowe ze strony określonej placówki partnerskiej (np. centrum kosmetologicznego) warto rozważyć podnajęcie gabinetu w takim lokalu lub jego pobliżu i tym samym uzyskać już na wstępie sporą ilość klientów. To może warunkować bardzo korzystny start. Warto jednak przeanalizować, czy jest to lokalizacja zgodna z kierunkiem usług jak chcemy oferować. Na przykład, jeżeli zamierzamy specjalizować się w dietetyce klinicznej to wybór takiej lokalizacji (mimo początkowych klientów) może istotnie ograniczyć jego dalszy rozwój i zawęzić grupę docelowych klientów. 

Wybór odpowiedniej lokalizacji jest jednym z trudniejszych i bardziej wymagających zadań przed którym musi stanąć każdy dietetyk. Powinien być mocno przemyślany i uwzględniać wiele różnych czynników jak: ofertę naszych usług, możliwości finansowe, czy współpracę z firmami partnerskimi. 

Kategoria: Wydarzenia
Twój komentarz

Copyrights ©2018: DietetykPraca.pl