W przypadku, gdy zamierzamy uruchomić własny gabinet dietetyczny w sposób bardziej przewidywalny i bezpieczny, najbardziej korzystnym rozwiązaniem jest przyłączenie się do znanej już marki, która już na starcie daje nam doświadczenie, na które samodzielnie musielibyśmy pracować niekiedy kilka lat.
Kiedy obserwujemy rynek biznesu bardzo łatwo idzie zauważyć, że w wielu branżach działanie w pojedynkę na różnych płaszczyznach handlu i usług powoli przechodzi do lamusa. W systemach sieciowych powstaje coraz więcej sklepów, zakładów kosmetycznych, kawiarni, restauracji czy klubów fitness. W tym zakresie organizowane są nawet specjalne targi, które promują biznes sieciowy.
Jak wynika z obserwacji rynku, utrzymanie biznesu pod znaną marką daje nieporównywalne większe szanse przetrwania na rynku, stąd coraz większym uznaniem cieszą się tzw. systemy partnerskie i franczyzowe, które również możemy zaobserwować w branży dietetycznej. Jak wykazują badania, w prywatnym biznesie po pierwszym roku kontynuuje działalność zaledwie 62% indywidualnych firm, podczas, gdy w przypadku firm franczyzowych aż 97%. Po dziesięciu latach tylko 18% indywidualnych firm pozostaje na rynku, natomiast działa nadal aż 72% franczyzobiorców.